همایش شهر الکترونیک آباده

همایش شهر الکترونیک آباده این مطلب را فقط بخاطر سانسور شدید وبلاگی گذاشتم تا پذیرای نظرات دوستان و همشهریانم در مورد این پروژه باشم گویا همایشی تحت همین عنوان از طرف یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی به کاربران و با حمایت و احتمالا پشتوانه شهرداری آباده برگزار شده بود ما قبلا آسیب شناسی این شهر دنیای سایبر را متذکر شده بودیم هرچند هیچ کس به ما بلاگرها چندان اهمیتی نمی دهد اما باز هم میخواهیم به این مقوله که فکر و ذهن مردم را پر کرده است بپردازیم نظر من این است که همایش یک همایش خودمانی و خانوادگی بود و تنها مزیت آن تجلیل از بزرگ دانشمندان دیارمان بود بعضی اعتقاد دارند که سخنرانان تخصصی در این زمینه نداشتند و میبایست حداقل از یک اهل فن در این زمینه هم دعوت میشد اما اعتقاد من بعنوان یک بلاگر اینست که حداقل سخنرانان همایش را باید بعنوان استفاده کننده البته صرفا استفاده کننده از این شهرهای الکترونیک قبول داشت و آنان میتوانند بهتر از هر فرد دیگر آباده ای مزیت های این اله سیت ها را به مردم شهرستان منتقل کنند و مشوق خوبی باشند برای تسریع در الکترونیکی شدن فعالیتهای شهرستان البته باید قبول کرد که پروفسور شهریاری بعنوان مخترع فیبر نوری چندان هم نمی توانند بدون تخصص در این زمینه باشند اما تفاوت فاحشی بین درک و توانایی محیطی آنها و مردم شهر ما وجود دارد که غیر قابل انکار است به دیگر سخن امکانات مورد استفاده آنها و ما بعنوان شهروندان آباده است آنها سرعت 2گیگابیت استفاده می کنند و ما سرعت اسمی 50کیلو بیت آنها از نرم افزار ها و سخت افزارهای به روز استفاده می کنند و ما ... اما باید نقطه شروعی برای کار در نظر گرفت که خوشبختانه نقطه شروع کلید خورده و شاید به دیگر روی اولین همایش را کلنگ زنی این طرح عظیم را هم بتوان نام نهاد اما این کلنگ زنی اهدافش چه بود؟؟؟به چه چیز میخواستند برسند ؟؟؟؟؟؟؟گردانندگانش چه کسانی بودند؟؟؟؟چه مقدار از پتانسیل موجود در شهرستان استفاده شده بود؟؟؟؟آیا گردانندگان تخصص و مهمتر از همه تعهد داشتند ؟؟ راستی مدعووین چه کسانی بودند و چطور دعوت شده بودند؟؟؟؟؟؟؟ چرا بعضی شخصیتها و افراد غایبان بزرگ همایش بودند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ راستی دانشگاهها و دانشجویان !!!!اساتید بزرگوار آنها !!معلمین و فرهنگیان !!!!پزشکان و متخصصین مهندسین !!!!!و مهمتر از همه ما بلاگر ها جایگاهمان در این همایش کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر نه اینکه چنین طرح بزرگ و بقول آقایان میلیاردی احتیاج مبرم به فرهنگ سازی دارد ؟؟؟؟؟؟؟ پس فرهنگ سازان و تلاش گران عرصه فرهنگ شهرمان چه کسانی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا این افراد بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به من گفتند سالن برگزاری همایش گنجایش نداشت به صورتی که همان اوایل ساعت 9صبح ظرفیتش تکمیل بود و بسیاری از علاقه مندان رفتن را به ماندن ترجیح دادند میدانم انتقال سالن زحمت دارد اما تکریم و احترام به مخاطبان چنین همایشی به زحمتش نمی ارزید؟؟؟؟؟؟ راستی این ویدئو کنفرانس همان چت صوتی تصویری بود ؟؟؟؟؟!!!!!!!!! با استفاده از یاهو مسنجر و وب کم های مربوطه برنامه اجرا شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیدانم ولی میتوانستند برنامه را جوری تنظیم و اداره کنند که از پای سیستم در این کنفرانس بچه ها حاضر باشند و حتی دوستداران و مردم دور از شهرمان در اقصی نقاط عالم و کشور عزیزمان همایش را بطور مستقیم ببینند و بشنوند ولی حیف و صد افسوس که کنفرانسی را که میشود بطور آنلاین و مجازی پیگیری کرد و دید را هم بلد نبودند و یا نخواستند اجرا کنند حداقل با این کار اولین گردهمایی مجازی را هم تجربه می کردند !!!!!!و من میتوانستم بدون حضور در سالن در جلسه حاضر باشم sobh raftam be ghasde conferance albate diroz az daneshga tamas gereftim ke chera shoma davatnamevase ؟؟؟ nadadid ke jenabe ؟؟؟ dar kamale veghahato bi adabi : migan man nemidonestam onja ham ؟؟؟ : va hala goshi bedid ؟؟؟ davat mikonam enghar mikhad shab neshini khone khalash davat kone manam kolan bahash harf nezanam javab nadadam badam ke sobh raftam ba 2 ta az dostam 1 mohandese mech : yek mohandese omran : albate lisans ke vaghti khastim berim to : ye nafar dame dar goft ke ja nist biron sandali hast : beshnid to tv bebinid manam ye 2 ta soal dashtam sarhang ؟؟؟ ro didam porsidamo bargashtim be nazare man age nagam sirk bsihtar karnaval bod vase jenabe ؟؟؟ hamin vaghean zeshte vas eshardari : ba onhame harj az beytolmal خوب اینم حرفای یه شهروند شهرمون البته صحبتهای شهروندان دیگه رو هم میذاریم راستی تا یادم نرفته بگم بنده بچه ناف آباده نه فوق لیسانسم و نه دکترا دارم و نه چیز دیگه ای اون کسانی هم که هی میگن این بچه یه فوقی گرفته و معلوم نیست کجا گرفته و هی حرف مفت میزنه قبول دارم و با اونا هم عقیده ام حرفام حرف مفته ولی یه مدرک کارشناسی از پیام نور دارم و نه جای دیگه بیشتر از این هم سواد ندارم تازه پولشو ندارم وگرنه دانشگاه آزاد هم فوق میخوندم هم دکترا !!!!!!!!!مگه آزاد چه عیبی داره خیلی هم دانشگاه معتبریه و از خیلی دانشگاهای سراسریمونم هم بهتره بازم بگم یه نظراتی هم برام گذاشتن و منو هم تهدید کردن اینو بگم من یه جوون بیکارم که تو این دنیا یه ستاره هم ندارم چیز زیادی هم برای از دست دادنش ندارم پس لطفا اذیتم نکنین با هیچکس نه دوستی دارم و نه دشمنی همه برام عزیز و محترمن و از کسی هم ایده نمی گیرم بیشتر داخل مردم شهرم هستم و بیشتر حرفای اونا رو گوش می کنم به من حق بدین که در مورد شهرم و مسولین و بودجه مصرفی حساسیت نشون بدم و خالی از نقص و اشکال هم نیستم گاهی هم تند مینویسم و همیشه هم پذیرای نظرات موافق و مخالف بوده ام و همیشه هم این شهامت رو دارم که اگه جایی اشتباه کنم و کسی رو از خودم برنجونم بیام و همونجا ازش عذر خواهی کنم و حلالیت بگیرم پس بجای حرفهای دیگه خواهشا جوابیه بدید و حداقل منو راهنمایی کنید

0 نظرات: